Kvällsbild_kanalen_original.jpg

Vanliga  frågor  från  nya 65+ kunder 

Hur blir man kund 65+ hos LunchTime?

1) Om Du vill köpa mat direkt i våra LunchTime butiker så behöver Du givetvis inte registrera Dig som kund. Då räcker det med att Du bara vid köp visar upp ditt ID, d.v.s. om "kassan" möjligen tycker Du ser yngre ut än 65 år. Du får alltid lägsta pris direkt i butik med Din "65+ kod".

2) Matleverans hem till Din dörr till lägre "65+pris" -det förutsätter att vi vet att Du nått fullvuxen ålder och därmed får vara med i "65+ klubben". Därför behöver Du få ett kundnummer genom en enkel registrering via mejl. Det är allt som behövs för att Du eller den Du har bestämt kan börja betälla hem god mat från ett miljönära kök.

Kostar det något att vara "65+" -kund

eller förbinder jag mig till något?

Det kostar absolut ingenting mer än några minuters tid framför datorn.

Att vara med i "65+klubben" innebär bara förmåner och ingen annan förpliktelse än när Du har beställt Din mat behöver Du givetvis också betala för innan eller vid leveransen.

Hur betalar man för mat och hemleverans?

Efter det köket har fått Din beställning får Du en beställningsbekräftelse.

Efter det Du kontrollerat Din beställning så betalar Du till oss via några av de Banker vi samarbetar med. Du kan även betala med Swish eller kontant vid leveransen. Var gång Du beställer så avgör Du själv hur Du vill betala. Efter sedvanlig kreditprövning går det även bra att betala mot e-faktura/autogiro, men då tillkommer en fakturaavgift om 20 kronor.